- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

معاون شیلات بوشهر:بوشهر رتبه دوم واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی را دارد

عبدالحسین تنگستانی صبح امروز در نشست هیئت امنای بندر صیادی دلوار اظهار داشت: امروز بندر عامری دلوار و تا پایان سال نیز سه بندر صیادی دیگر در استان به تعاونی‌های صیادی واگذار می‌شود و با این اقدام ظرفیت بسیار خوبی در بخش صیادی دلوار صورت می‌گیرد.
وی افزود: شیلات استان بوشهر توجه به بنادر صیادی را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه اعتبارات خوبی نیز اختصاص یافته است.
تنگستانی با اشاره به اینکه صیادان بهترین پاسداران ذخایر آبزیان هستند افزود:دستورالعمل های صید ماهی مرکب به صیادان و مناطق ممنوعه صید اعلام شده است که رعایت آن منجر به پایداری ذخایر اینگونه آبزی می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین رعایت بهداشت آبزیان در زمان صید و شیوه انتقال آن به ساحل نیز امکان بسته‌بندی و عمل آوری آن را که بیشتر جنبه صادراتی دارد فراهم می‌کند.
این مقام مسئول اظهار داشت: بخشدار دلوار نیز در این نشست از واگذاری بندر صیادی عامری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
احمد جعفر‌ی‌نسب اظهار داشت: با این اقدام ظزفیت و فرصت فعالیت‌های بندری و گمرکی در این بندر بهتر از قبل می‌شود.
وی با اشاره به رتبه بسیار خوب شیلات استان و منطقه در پرورش و صید آبزیان درکشور، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حمایت از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.
وی اظهار داشت: واگذاری بنادر صیادی به اتحادیه تعاونی‌های صیادی سبب بازگشت سود حاصله از ماهیگیری به صیادان می‌شود و اشتغال در این ضمینه رونق می‌گیرد و خدمات دهی به صیادان ، تسریع و تسهیل می‌شود.