- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صادرات ۹۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک بندر کنگان


 

سرپرست گمرک بندر کنگان از صادرات ۹۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک بندر کنگان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، منصور بازیار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های مهم در کشور است و حجم بالایی از صادرات و واردات در این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: این شهرستان علاوه بر صادرات میعانات و تولیدات گازی در بسیاری از کالاها و از جمله سیمان و کلینکر نیز جایگاه مهمی دارد.

سرپرست گمرک کنگان از واردات ۱۲ هزار تن کالا در این گمرک خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۵۸۴ تن کالا از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

بازیار تصریح کرد: این میزان کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۶۳۲ دلار وارد گمرک کنگان شده است.

وی افزود: کیف، لوزام یدکی، برنج، فاکس، لاستیک و لوازم خرازی از عمده کالاهای وارداتی این گمرک در طی مدت یاد شده بوده است.

بازیار همچنین تعداد اظهارنامه وارداتی گمرک کنگان را در این مدت ۴۱۲ اظهارنامه تجاری عنوان کرد و بیان داشت: عمده اقلام صادراتی گمرک کنگان در مدت مذکور کلینگر، سیمان و میعانات استحصالی  از گاز بوده است.

سرپرست گمرک کنگان اضافه کرد: وزن کل صادرات این گمرک یک‌میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۴۲۰ هزار کیلوگرم برآورد شده است.

بازیاز از صادرات ۹۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک بندر کنگان خبر داد و اذعان داشت: طی ۱۰ ماهه امسال کالاهای صادراتی گمرک کنگان بیش از ۹۷۰ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار ارزش داشته است.

وی گفت: از این میزان کالای صادراتی  712 هزار تن مربوط به کلینکر و سیمان و یک هزار تن مربوط میعانات استحصالی از گاز بوده است.

بازیار تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت خود برای رشد و رونق اقتصادی این بندر مهم استفاده می‌کنیم.