- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اگر رای خاتمی نقطه آغاز یک روند جبران گذشته نباشد بی ارزش است

 

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت تحولات آینده معلوم خواهد کرد معنای حقیقی رای دادن محمد خاتمی در انتخابات ۱۲ اسفند چه بوده است.

 
خبرگزاری فارس: محمدی: اگر رای خاتمی نقطه آغاز یک روند جبران گذشته نباشد بی ارزش است

مهدی محمدی در گفت وگو با فارس درباره تحلیل علت حضور خاتمی در انتخابات مجلس نهم گفت: اجمالا می توان گفت دو عامل جدی در این امر دخیل بوده است. اول اینکه مشاهده حضور گسترده مردم در انتخابات –که البته خاتمی قبل از انتخابات هم آن را پیش بینی کرده بود- باعث شد، هزینه عدم مشارکت خیلی بالا برود و لذا خاتمی تصمیم به رای دادن گرفت و دوم اینکه خاتمی حس می کرد اگر در این انتخابات شرکت نکند برچسب تحریم برای همیشه روی پیشانی او خواهد ماند و تمامی فرصت های سیاسی در آینده نه فقط از او بلکه از تمام جبهه اصلاحات سلب می شود.

 

محمدی سپس گفت: اگر بخواهیم خیلی خوش بین باشیم اینطور می شود گفت که  خاتمی تلاش می کند اصلاحات را از فتنه سبز تفکیک کند ولی این اقدام را بسیار کند و با انجام رفتارهایی تردید آمیز و در مواردی غیر صادقانه انجام می دهد.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این رفتار خاتمی چقدر صادقانه بوده گفت: اساسی ترین مسئله اکنون این است که ببینیم رای دادن خاتمی گام اول از یک سلسله گام های مثبت و اصلاح کننده خیانت های گذشته وی خواهد بود یا نه. اگر این رای نقطه آغاز یک روند باشد که نتیجه آن مرزبندی قاطع خاتمی با فتنه و تلاش برای جبران گذشته خود از ۱۳۷۶ به این سو باشد –که البته کار بسیار سختی است و از جمله در گرو قطع ارتباطات خارجی اوست- می توان گفت این رای با ارزش است اما اگر بنا باشد بعد از این هم خاتمی همان مواضع گذشته را تکرار کند این رای هیچ ارزشی ندارد و تاثیر رای دادن و ندادن خاتمی بر سرنوشت اصبلاحخات دوم خردادی یکی است.