- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

«اخراجی‌ها ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال سینماها


فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» ساخته مسعود ده‌نمکی با فروش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها صدرنشین اکران سال ۹۰ است.


خبرگزاری فارس: «اخراجی‌ها ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال سینماها

 به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، با نزدیک شدن به پایان سال ۹۰، هشت فیلم میلیاردی اکران سال معرفی شدند.

 

* اخراجی‌ها ۳

 

بنابراین گزارش، در صدر این فهرست که آمار آن بر اساس فروش در سینماهای تهران و شهرستان‌هاست، فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۳» ساخته مسعود ده‌نمکی قرار دارد. این فیلم‌ که از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۸۹ به نمایش عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش دو میلیارد و 300 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها نیز 3 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخت. این فیلم در مجموع در سینماهای تهران و شهرستان توانست به فروش 5 میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دست پیدا کند.

 

* ورود آقایان ممنوع

 

در رده دوم این فهرست، فیلم سینمایی فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان قرار دارد. این فیلم نیز که در تاریخ ۲۵ خرداد‌ماه به نمایش عمومی درآمد، در تهران به فروش ‌دو میلیارد و 410 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها هم یک میلیارد و 450 میلیون تومان فروخت.

کمدی رامبد جوان در مجموع در سینماهای تهران و شهرستان ‌به فروش 3 میلیارد و 860 میلیون تومان رسید.

 

* جدایی نادر از سیمین

 

بر پایه این گزارش، «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در رده سوم فیلم‌های میلیاردی سال قرار دارد. این فیلم هم همزمان با «اخراجی‌ها۳» از ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۸۹ به نمایش عمومی درآمد و در سینماهای تهران به فروش دو میلیارد و 100 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در سینماهای شهرستان‌ها هم توانست یک میلیارد تومان بفروشد.

فیلم اسکاری اصغر فرهادی در مجموع تهران و شهرستان توانست به فروش سه میلیارد و 100 میلیونی دست پیدا کند.

 

* شیش و بش

 

در رده چهارم این فهرست، فیلم سینمایی «شیش و بش» ساخته بهمن گودرزی قرار دارد. این فیلم که ۱۷ شهریور‌ماه به اکران عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان دست پیدا کرد و در سینماهای شهرستان‌ها هم به فروش 700 میلیون تومانی دست پیدا کرد. فیلم بهمن گودرزی در مجموع سینماها تهران و شهرستان‌ها توانست به فروش دو میلیارد تومان فروش کند.

 

* سعادت آباد 

 

فیلم سینمایی «سعادت‌آباد» ساخته مازیار میری هم ‌که ۲۰ مهرماه به اکران عمومی درآمد، در سینماهای تهران به فروش یک میلیارد و 50 میلیون تومان دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها هم توانست ۳۵۰ میلیون تومان بفروشد.

فیلم میری در مجموع تهران و شهرستان توانست به فروش یک میلیارد و 400 میلیون تومانی دست یابد و در رده پنچم قرار گرفت.

 

* یه حبه قند

 

«یه حبه قند» ساخته رضا میرکریمی که همزمان با فیلم میری از ۲۰ مهرماه اکران شد، در تهران به فروش 970 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها هم 280 میلیون تومان فروخت. فیلم میرکریمی توانست در مجموع یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بفروشد و در رده ششم قرار گرفت.

  

* مردان مریخی، زنان ونوسی

 

در رده هفتم، فیلم سینمایی «مردان مریخی، زنان ونوسی» ساخته کاظم راست‌گفتار قرار دارد. این فیلم دوم شهریور‌ماه به نمایش عمومی درآمد و در سینماهای تهران به فروش ۷۸۸ میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها هم 300 میلیون تومان فروخت.

فیلم کاظم راست‌گفتار در مجموع تهران و شهرستان‌ها به فروش یک میلیارد و 88 میلیون تومان دست پیدا کرد.

 

* اخلاقتو خوب کن

 

فیلم سینمایی «اخلاقتو خوب کن» ساخته مسعود اطیابی در رده هشتم قرار داد و آخرین فیلم میلیاردی سال به حساب می‌آید. این فیلم که ۲۳ آذرماه نمایش عمومی خود را در سینماها آغاز کرد، در تهران به فروش 700 میلیون تومانی دست پیدا کرد و در شهرستان‌ها هم توانست 350 میلیون تومان بفروشد.

فیلم مسعود اطیابی در مجموع سینماهای تهران و شهرستان‌ها به فروش یک میلیارد و 50 میلیون تومانی دست یافت.