- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر به دریا می‌ریزد ۴ میلیارد مترمکعب است

 

خبرگزاری فارس: روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر به دریا می‌ریزد 4 میلیارد مترمکعب است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان هوشنگ شریفی صبح امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از حوزه تغذیه مصنوعی نینیزک از توابع شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ کشاورزی در استان است و در سال‌های اخیر نیز شاهد رشد قابل‌ توجهی در این عرصه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره بر اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف از اجرای این طرح‌ها پیشگیری و مهار سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است.

شریفی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و عملیات آبخیزداری یکی از راهکارها در راستای بهبود وضعیت کشاورزی است و باید از تمام توان و ظرفیت خود برای بهبود وضعیت آب کشاورزی بهره ببریم.

وی اضافه کرد: روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر خارج و به دریا می‌ریزد ۴ میلیارد متر مکعب است که مهار آنها با طرح‌های آبخیزداری کمک شایانی به منطقه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر بیان داشت: حوزه تغذیه مصنوعی نینیزک با چهار مرحله آبگیری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ متر مکعب را ذخیره می‌کند.

شریفی عنوان کرد: مساحت اراضی کشاورزی حوزه نینیزک ۷ هزار و ۷۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی مرتعی، زراعی، باغی و … است.

وی در همین راستا افزود: 3 هزار و ۲۷۵ هکتار اراضی زراعی، چهار هزار و ۱۱۵ هکتار اراضی مرتعی، ۱۹ هکتار اراضی مسکونی، ۱۴۲ هکتار مسیل رودخانه‌ها و ۱۳۵ هکتار اراضی باغی در حوزه اجرایی این طرح قرار دارد.

این مسئول اذعان داشت: این پروژه شامل یک بند خاکی برای سرریز اضطراری، یک بند سنگی و ملاتی است و حجم کل عملیات خاکبرداری این عملیات ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب است.