- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های دشتستان هستند

خبرگزاری فارس: 15 هزار نفر عضو کتابخانه‌های دشتستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی دهقان یکشنبه شب در نشست با کتابداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: فعالیت کتابداران در جامعه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در راستای گسترش پتانسیل‌های فرهنگی است و باید مورد توجه خاص مسئولان قرار گیرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عنوان کرد: همکاری مسئولان از مسائل مهمی است که سبب گسترش فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌شود و از مسئولان انتظار داریم همواره با تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان همکاری داشته باشند.

دهقان ابراز داشت: بررسی و تحلیل عملکرد گذشته همواره وسیله و ابزاری ارزشمند برای بهبود فعالیت‌ها و عملکردهای آینده است و مسئولان با بهره‌گیری از تجارب گذشته می‌توانند به عملکردی مطلوب‌تر در سال‌های آتی دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد گذشته همواره دربردارنده نکاتی برای بهبود فعالیت آینده است افزود: بررسی عملکرد کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دشتستان و شناسایی نقاط چالش فعالیت‌های این کتابخانه‌ها از مسائل مهمی است که در نشست‌های دوره‌ای کتابداران شهرستان دشتستان مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد و با نظرسنجی و اتفاق نظر در راستای رفع این مشکلات تلاش می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۰ و رفع نواقص و کاستی‌های فعالیت‌ها برای تدوین برنامه‌های هماهنگ و جامع به منظور فعالیت بهتر و مطلوب‌تر کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در سال ۹۱ اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان با تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اذعان داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همواره بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید داشته است و راهکارهایی مطلوب در راستای بهبود فعالیت‌ها ارائه کرده که زمینه‌ساز بهبود فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و شهرهای استان می‌شود.

 

دهقان با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های دشتستان هستند گفت: کتابخانه‌های عمومی دشتستان بیش از ۱۲۰ هزار عنوان کتاب دارند و امیدوار هستیم تا نیمه نخست سال آینده به بیش از ۱۷۰ هزار عنوان کتاب برسد.