- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احمدی‌نژاد وارد شیراز شد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه به منظور افتتاح ۱۷۰ پروژه صنعتی و معدنی همچنین شرکت در دومین جشنواره صنعت و معدن وارد فرودگاه شیراز شد و مورد استقبال احمدزاده استاندار، آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و جمعی از مسئولین محلی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، جشنواره صنعت و معدن در تمامی استان‌های این کشور به اجرا درمی‌آید که بر اساس آن طرح‌های آماده راه‌اندازی هر استان، به صورت همزمان و در قالب یک جشنواره افتتاح می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، نشان دادن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت و معدن کشور است و در مجموع جشنواره‌های صنعت و معدن کشور، بیش از هزار واحد صنعتی و معدنی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش بخشی از طرح‌هایی که در دومین جشنواره صنعت و معدن در استان فارس به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود شامل صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، قضایی، فلزی، غیرفلزی، نساجی، برق و الکترونیک، قطعات خودرو، پلاستیک، بسته بندی، صنایع چوب و … هستند.

این طرح‌ها در شهرستان های شیراز، لامرد، جهرم، سپیدان، لار، اقلید، نیریز، میمن، آباده، قیروکارزین، خرمبید، سروستان، استهبان، داراب، مرودشت، کازرون، ممسنی، دوانات، مهرگله‌دار، سرآشبند، فسا، ارسنجان و صدرا مورد بهره برداری قرار گرفت.

نخستین جشنواره صنعت و معدن در استان خراسان رضوی در دهه فجر برگزار شد که ۳۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

همچنین گفتنی است که کارخانه سیمان لامر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن کلینکر با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۲۷ نفر، کارخانه ایران خودرو با ظرفیت مونتاژ ۳۰هزار دستگاه خودروی سواری، افتتاح نخستین واحد تولیدی ظروف یک بار مصرف گیاهی با ظرفیت تولید هزار و ۴۰۰ تن و سد پلاستیکی با ظرفیت تولید ۷۰۰ تن با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد ریال، کارخانه پارس رویال اقلید با تولید سالانه ۲ میلیون متر مربع ساختمان پیش‌ساخته با سرمایه گذاری ۳۴۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر، چهارمین کارخانه بزرگ تولید کاشی‌های بدون لعاب با سرمایه‌گذاری های ۱۷۰ میلیارد ریال و کارخانه کیمیا الیاف با تولید سالانه ۲۹۵ هزار تن کیسه‌های پروپلین و با سرمایه‌گذاری ۱۸۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر از جمله طرح‌هایی هستند که در دومین جشنواره صنعت و معدن استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.