- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی در پارس جنوبی ضروری است

عسلویه نیوزمحمدحسن جهانبخش در دومین همایش ملی توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور در پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی نگین درخشان صنعت نفت و گاز است و باید در مسیر رشد و توسعه پارس جنوبی تلاش گسترده‌تری را صورت دهیم.
وی افزود: اجرای مصوبات ارزشمند هیئت دولت در پارس جنوبی امری ضروری بوده،‌ به ویژه اینکه اجرای مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی مسئله مهمی است که باید اجرایی شود و مجدانه از مسئولان پارس جنوبی انتظار داریم که در این مسیر تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
استاندار بوشهر با تجلیل از برگزارکنندگان این همایش ملی خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش یک مسئله مهم و ارزنده در رشد و پیشرفت است و پارس جنوبی همواره به مسئله پژوهش توجه ویژه‌ای داشته است.
جهانبخش تصریح کرد: بدون تردید استفاده از ظرفیت‌های علمی و نظرات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و توانمندی‌های اندیشمندان و خبرگان کشور در توسعه و رشد پارس جنوبی امری مهم و ارزنده است و نباید این فرصت ارزشمند را هدر دهیم.
وی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: توسعه پایدار و دانش‌بنیان باید در پرتو توجه ویژه به نیروی انسانی باشد و همه ما موظف هستیم نسبت به توسعه و رشد منطقه اهتمام ورزیم.
استاندار بوشهر خواستار راه‌اندازی یک دانشگاه بین‌المللی در منطقه ویژه شد و گفت: تاسیس دانشگاه بین‌المللی برای این منطقه یک ضرورت است، زیرا این منطقه جنبه بین‌المللی یافته است و باید همپای رشد صنعتی در زمینه رشد علمی نیز موفق شویم.
جهانبخش اضافه کرد: راه‌اندازی فازهای در دست احداث پارس جنوبی در واقع گام ارزشمندی در صنعت نفت است و همه باید در زمینه تکمیل فازها از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
وی در ادامه گفت: توسعه زیرساخت‌های منطقه نیز امری مهم و استراتژیک بوده و توسعه زیرساخت‌ها در جذب سرمایه‌گذاران نیز بسیار موثر است.
جهانبخش تصریح کرد: باید همت مضاعف و کار مضاعف را سرلوحه خود قرار دهیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره بگیریم.