- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

وزیر نفت تأکید کرد: الزام شرکت‌ها به اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز؛ مسعود میرکاظمی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور در عسلویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انعقاد همزمان هشت فاز پارس جنوبی در خردادماه امسال در حضور رئیس جمهوری امری مهم و ارزشمند است و نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت است و اجرای این فازها در موعد مقرر امری ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم اتمام این فازها در مدت ۳۵ ماهه افزود: توسعه ۳۵ ماهه فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی در واقع یکی از رکوردهای جهانی در زمینه صنایع نفت و گاز خواند است و این امر با برنامه‌ریزی انجام‌پذیر است.
میرکاظمی تصریح کرد: شرکت‌های تابعه وزارت نفت و بخش خصوصی فعال در منطقه عسلویه باید برای تحقق این رکورد بهره‌گیری از نیروهای بومی منطقه و متخصصان کشور را در برنامه کاری خود قرار دهند و امروز شاهد اقدامات ارزشمندی در این راستا هستیم.
وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در عسلویه تاکید کرد و یادآور شد: بهره‌گیری از نیروهای بومی در واقع از مصداق‌های توسعه یکپارچه و دانایی‌محور منطقه عسلویه است و همه شرکت‌ها و مدیریت‌های فعال در منطقه عسلویه باید تا حد ممکن بر اساس قانون از نیروهای بومی استفاده کنند.
میرکاظمی از درآمد ۱۱۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و با برآوردی که از درآمد فازها داریم، در صورت راه‌اندازی همه فازهای پارس جنوبی با احتساب بهای هر بشکه نفت ۸۰ دلار، درآمد سالانه کشور از میدان گازی پارس جنوبی به سالانه ۱۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.
وی ابراز داشت: بدون تردید این میزان پول می‌تواند بسیاری از مسائل کشور را حل کند و به همین دلیل باید برای توسعه هر چه سریع‌تر فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی نوبت‌های کاری را افزایش دهیم.
وزیر نفت بر لزوم آموزش ۱۵۰ ساعت در سال برای نیروی انسانی در پارس جنوبی تاکید کرد و اظهار داشت: این امر موجب می‌شود که کیفیت کار بالاتر رود و بهره‌وری نیز افزایش می‌یابد.
میرکاظمی تصریح کرد: پارس جنوبی نیاز به برنامه‌ریزی اصولی و گسترد دارد و باید با استفاده از دانش و تجربیات صاحب‌نظران به سمت رشد بیشتر حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور که هم‌اکنون در عسلویه در حال برگزاری است، گام ارزشمندی در افزایش بهره‌وری در پارس جنوبی است و باید از تمام فرصت‌های موجود استفاده بهینه را داشته باشیم.