- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انجام زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر


عسلویه نیوز: رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر گفت: در حال حاضر زایمان فیزیولوژیک در این بیمارستان انجام می شود.


به گزارش سرویس اجتماعی "بوشهرنیوز [1]" دکتر محمد رضا محسنی افزود: جهت ارتقاء بیمارستان دوستدار مادر و کودک، کلاس آموزشی انجام زایمان فیزیولوژیک طی چند دوره با حضور کلیه ماماهای بیمارستانی و اساتید برجسته کشوری(انجمن مامایی ایران) در این بیمارستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این روش تا حد امکان از هرگونه دخالت غیر طبیعی در زایمان همچون پاره کردن غیر ضروری کیسه آب پرهیز شده و از سوی دیگر با استفاده از روش‌های طبیعی سعی در کاهش درد مددجو و نیز خوشایند سازی زایمان وی می‌شود.

محسنی با بیان این که در این روش، مددجو می‌تواند حرکت داشته و نیاز به مداخلاتی همچون ناشتا نگاه داشتن، اجازه حرکت ندادن و یا وصل کردن سرم نیست، اظهار داشت: در این نوع زایمان از روش‌های غیر تهاجمی کاهش درد مانند استفاده از ماساژ، گرما درمانی، سرما درمانی، استفاده از آب به صورت‌های مختلف، عطر افشانی و طب فشاری استفاده می شود. رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر با بیان این که گاهی ممکن است درد در حد متعادل یا حتی شدید باشد اما اجازه داده نمی شود که فرد از درد رنج ببرد به "بوشهرنیوز" گفت: برای خوشایند سازی زایمان استفاده از موسیقی، زیبایی و نور مناسب برای محیط زایمان، تن آرامی و تمرینات تنفسی با شرایط ویژه، بسیار مفید است.

وی ادامه داد: مامای تخصصی و تحصیل کرده با کنترل دقیق، نیاز احتمالی مادر به مداخله‌های تخصصی که هر لحظه امکان رخ داد آن وجود دارد را تشخیص داده و به گروه‌های تخصصی ارجاع می دهد هر چند که این احتمال ممکن است در درصد کمی از زایمان‌ها روی دهد.

دکتر محسنی در پایان با بیان این که زایمان فیزیولوژیک هم اکنون در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر توسط کادر مجرب مامایی انجام می شود، افزود: این روش که یکی از روش های نوین زایمان می باشد به مدت یکسال در این بیمارستان در حال انجام بوده و تاکنون بالغ بر ۳۰۰ زایمان بدون درد در آن صورت گرفته است.