- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

در ۶۰ دقیقه آراء شعب اخذ رای رایانه‌ای را شمارش کردیم


به گزارش عسلویه نیوز: مصطفی محمد نجار وزیر کشور در حاشیه گردهمایی ارزیابی عملکرد ادارات کل ثبت احوال کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعد از اینکه به شکایت‌ها رسیدگی شود و صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان برسد با توافق شورای نگهبان برای مرحله دوم انتخابات برنامه ریزی می‌کنیم.


 

وی ادامه داد: انشاالله اول اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

ملت ایران در انتخابات اخیر ثابت کرد دشمن نمی‌تواند کاری کند و نشان داد مردم ایران ولایت مدار هستند و از مقتدای خود پیروی می‌کنند.

 

به گزارش عسلویه نیوز: سازمان ثبت احوال وظیفه بسیار مهمی در انتخابات برعهده داشت و در این کار به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تشخیص افراد و جلوگیری از رای مجدد در انتخابات خیلی مهم است، گفت: مشکلاتی از لحاظ زیر ساخت‌ها داشتیم که بعد از انتخابات قرار شد سیستم‌های مخابراتی تقویت شوند.

 

عسلوه نیوز :با تأکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری باید اقدامات موثر و بهتری توسط سازمان ثبت احوال صورت گیرد، اظهار داشت: در کشور، ثبت احوال پایه است و اگر می‌خواهید برنامه ریزی کنیم در کشور نیاز به آمار دقیق داریم.

 

وی با بیان اینکه باید برای به روز شدن اطلاعات به سرعت اقدام کرد، افزود: امروز ثبت احوال یک نقش بسیار کلیدی دارد و انتخابات برای این سازمان یک فرصت بود. ضمن اینکه ۴۷ هزار شعبه اخذ رای به مرکز سازمان ثبت احوال متصل بودند.

 

، در چهارده حوزه انتخاباتی که شعب الکترونیک اخذ رای برپا شده بود، شمارش آرا در مدت زمان ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشید.