- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سیستم کنترل فیلترهای زغالی با مدل ایرانی طراحی شد

عسلویه نیوز؛ عبدالکریم طرقی‌نژاد در آیین رونمایی از این سیستم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران اسلامی در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می‌کند و با وجود تحریم‌های بین‌المللی باز هم شاهد حرکت رو به جلوی ایران اسلامی هستیم.
وی با اشاره به طراحی و نصب سیستم کنترل فیلترهای زغالی افزود: سیستم کنترل فیلترهای زغالی نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف آب در پالایشگاه دارد و این سیستم بدون تردید نقش مهمی در کاهش مصرف دارد.
رئیس واحد ابزاردقیق پالایشگاه فجر جم خاطرنشان‌ کرد: سیستمی که از ابتدای راه‌اندازی پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت به صورت دستی کار می‌کرد و این امر موجب به هدر رفتن مقدار قابل‌توجهی آب می‌شد و در واقع این سیستم جدید از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.
طرقی‌نژاد تصریح کرد: مناسب نبودن شیرهای دستی سبب مشکلات جسمانی کارکنان بهره‌بردار شده بود و با مشاهده این مشکلات، اتوماتیک کردن این سیستم کنترل بسیار ضروری است.
وی اضافه کرد: با اتوماتیک کردن این سیستم‌ها در هر مرحله احیا از به هدر رفتن مقادیر زیادی آب جلوگیری به عمل می‌آید و همچنین از صدمات بدنی به بهره‌بردار جلوگیری می‌شود و از همه مهم‌تر گامی دیگر به سمت خود‌کفایی برداشته شده است.
رئیس واحد ابزار دقیق پالایشگاه جم در مورد هزینه تمام شده این سیستم نیز عنوان داشت: هزینه این پانل‌ها در مقایسه با سیستم‌های خارجی بسیار پائین است و با توجه به تحریم‌های موجود این اقدام می‌تواند تاثیر بسزایی در روند خودکفایی قطعات مورد نیاز در پالایشگاه داشته باشد.
طرقی‌نژاد اظهار داشت: فیلترها و زئولایت‌های فاز دو نیز هم‌اکنون از سیستم‌های آمریکایی استفاده می‌کنند که برای تهیه قطعات آنها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و از این رو در صورت نیاز می‌توان آنها را نیز با سیستم‌های جدید جایگرین کرد.
وی ابراز داشت: سیستم کنترل زئولایت‌ها نیز مراحل آزمایش را به خوبی پشت سر گذاشت و بعد از مراحل کابل‌کشی توسط تعمیرات برق و نصب شیرهای برقی توسط تعمیرات، آماده نصب در واحد است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان داشت:‌ در ۳۰ ‌سال گذشته در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های شگرفی بوده‌ایم و استعدادهای جوانان کشور در مسائل علمی و صنعتی توانسته‌ است به ظهور برسد و شعار “ما می‌توانیم ” که حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب مطرح کرده‌اند جامه عمل به خود پوشیده است.
طرقی‌نژاد عنوان داشت: ظرفیت‌های انسانی، امکانات و توانایی‌های طبیعی و مادی ملت و کشور ما به گونه‌ای است که ما می‌توانیم با کارآمد کردن ساختارهای داخلی و رفع موانع موجود در زمینه‌های مختلف شاهد جهش‌های بزرگی باشیم و شاهد رتبه‌ای بزرگ‌تر و شایسته‌تر در میان کشورهای منطقه و جهان باشیم.
وی تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با همه ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت بیشتر باید فعالیت کنیم.