مدیران شرکت ها از مسئولیت های اجتماعی خود طفره می روند
تاريخ ارسال خبر : 8 مارس 2021 | ساعت 18:07 | کد خبر: 36737 | sv666 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مسئول دفتر شیخ موسی احمدی نماینده مردم حوزه جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وضعیت اشتغال شهرستان عسلویه مناسب بود شاهد این همه مراجعات مکرر جوانان بیکار به دفتر ارتباطات مردمی نبودیم.

♻️به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” باتوجه به مشکلات اخیر شهرستان در حوزه اشتغال، خبرنگار ما در روز یکشنبه مورخ ۱۷ اسفندماه ۹۹، دیداری با مسئول دفتر ارتباطات مردمی (نماینده جنوب استان) در شهرستان عسلویه داشت که اهم موارد این گزارش به شرح ذیل بود:

🔰مسول دفتر ارتباطات مردمی، اعلام داشت که متاسفانه پس از آلودگی های محیط زیست ناشی از فعالیت فازها و پتروشیمی ها، بیکاری جوانان منطقه بعنوان دومین دغدغه و نگرانی عمده ما در شهرستان عسلویه است.

🔰 محمدی در ابتدا اظهار کرد که خدمات خوب برخی شرکت های منطقه در حوزه مسئولیت های اجتماعی رو می بینیم و از شرکتهای فعال در این زمینه تشکر میکنیم. همچنان که انتظار داریم مدیران سایر شرکتهای غیرفعال در این حوزه هرکدام به سهم خود تلاش کنند که حداقل در دوران تصدی و مدیریت خود، خاطره خوش و یادگار ارزشمندی در شهرستان عسلویه بر جای بگذراند.

🔰محمدی افزود؛ که در حوزه اشتغال هم از شرکتهای گاز و پتروشیمی و هم منطقه ویژه به شدت گله مندیم و به رغم وعده های داده شده، نیاز است که اقدامات موثرتری انجام گیرد. چرا که بیکاری در مهد تولید اشتغال کشور مایه تعجب و تاسف است و بزرگ ترین دغدغه ما در حال حاضر مراجعات مکرر جوانان بیکار است.

🔰 رئیس دفتر ارتباطات مردمی در گزارش ۹ماهه اخیر عنوان داشت که حدود ۷۵ درصد مراجعه ها به دفتر عسلویه در حوزه اشتغال می باشد.

🔰 محمدی در ادامه افزود؛ خیلی از شرکت های منطقه حتی برای جذب نیروهای عمومی و غیرفنی هم نسبت به قانون مصوب مجلس و دستورالعمل های وزارت نفت بی توجهند.

🔰ایشان ضمن نقد برخی دیدگاه های بی تفاوت نسبت به محیط پیرامون صنعت، این ادعا را مایه تاسف دانست که برخی مدیران شرکتها ادعا کنند متعلق به بخش خصوصی اند و هدف اصلی آنها استحصال و سود آوری است، و با این نوع نگرش از پاسخگویی، و عمل به مسئولیت های اجتماعی خود طفره می روند.

🔰 محمدی در ارتباط با منطقه ویژه بعنوان قائم مقام وزارت نفت در منطقه، عنوان داشت انتظار می رود که منطقه ویژه خود در اجرای قوانین پیشگام باشد. و مدیریت کار و خدمات اشتغال آن بعنوان متولی اصلی اشتغال در منطقه پارس جنوبی میبایست فارغ از مسائل درون سازمانی و فرصت سوزی، با مدیریت صحیح و عادلانه و فعالسازی واحد بازرسی و سایر واحدهای زیر مجموعه، ورود و نظارت بیشتری نسبت به برخی جذب های بی ضابطه و غیرقانون مند در شرکت ها داشته باشد. و میزان التزام شرکت ها، پتروشیمی ها و پیمانکاران منطقه رو به قوانین و ابلاغیه های بالادستی رصد کند.

🔰 محمدی در ارتباط با جذب های اخیر در برخی شرکتها عنوان کرد که پیگیری های خوبی در این مورد داشتیم. برخی مدیران ضمن درک اهمیت موضوع، در جهت کاهش این معضل همکاری خوبی با ما داشتند که جا داره از این بزرگواران تشکر کنیم. ولی برخی شرکتها نیز بوده اند که مدیران آن یا پاسخگو نبوده یا اظهار می کردند هیچ گونه جذب نیرو نداریم ولی بعدها متوجه شدیم که به طور غیرقانونی جذب نیرو داشته اند. تعارفی نداریم که نام برخی از شرکتها رو در صورت تداوم این وضعیت اعلام کنیم تا برخی فکر نکنند که از آنچه می گذرد اطلاع نداریم.

🔰محمدی در ارتباط با برخی کارجویان دانشگاهی اشاره داشت که به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، دیگر کمتر نقطه ای در کشورمان پیدا می شود که مرکز آموزش دانشگاهی نداشته یا ادعا شود افراد آن منطقه، تخصص و مدرک ندارد. ضمن اینکه می شود و می توان افراد مدرک دار را در قالب کارورزی و دوره های مهارتی ضمن خدمت آموزش، تقویت و توانمند کرد.

🔰محمدی در پایان ضمن تشکر از تلاش های نماینده محترم مردم جنوب استان، فرماندار، دادستان محترم و دستگاه قضایی شهرستان عسلویه که ورود خوبی نسبت به این قضیه داشته اند. عنوان کرد که همه ملزم به تمکین در برابر قانون هستیم. در مصوبات مجلس از جمله ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه و دستورالعمل های وزارت نفت تحت عنوان (شیوه نامه نحوه بکارگیری نیروهای انسانی در بخش تخصصی و عمومی)، شهرستان عسلویه به طور ویژه دیده شده و بعنوان هسته اول مناطق تاثیرپذیر قلمداد می شود. خوب است که بعد از ۲۰ سال از استقرار صنعت، مسئولین پتروشیمی ها، منطقه ویژه، مجتمع گاز و شرکت نفت و گاز پارس در این زمینه با رسانه های شهرستان ارتباط برقرار کند، گزارش دهند، و از خدمات خود برای منطقه پیرامون بگویند تا این خلا اطلاعاتی موجود برطرف گردد و به مرور شاهد توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه ای باشیم که به عنوان قلب تپنده ی اقتصاد ایران و قطب استقرار بزرگترین پالایشگاهای گاز و صنایع پتروشیمی کشور شناخته می شود و دیدن آن برای هر ایرانی مایه افتخار و مباهات است/ عسلویه نیوز


نظرات کاربران 

یک پاسخ به "مدیران شرکت ها از مسئولیت های اجتماعی خود طفره می روند"

  1. من گفت:

    لطفاً به آمار صحبت کنید . اطلاعات غلط به مردم ندید . مستندات بیاورید که این مسئولیت‌ها انجام نشده با اسم شرکت . گزارش همه شرکتها مشخص است .

ارسال یک پاسخ