- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی مدارس فنی و حرفه‌ای در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خواستار راه‌اندازی مدارس فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروهای ماهر فنی در این مجتمع شد.

علی‌اکبر شعبان‌پور در بازدید از پالایشگاه چهارم پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی همواره در تامین گاز مصرفی کشور نقش ویژه‌ای داشته و هم‌اکنون بیش از ۴۰ درصد گاز مصرفی کشور توسط پالایشگاه‌های این مجتمع تامین می‌شود.
وی افزود: امروز عسلویه قطب نفت و گاز خاورمیانه است و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های این منطقه تلاش گسترده‌ای انجام شود تا بتوانیم در جذب سرمایه‌گذار و همچنین در توسعه فازها موفق شویم.
مدیر عامل مجتمع گازی در ادامه خاطرنشان کرد: بدون تردید ایجاد بانک اطلاعاتی و امکانات تولیدی، ایجاد و توسعه فضاهای آموزش عالی براساس نیازمندی‌های منطقه امری ضروری است و باید تمام دلسوزان نسبت به اجرای این امر تلاش بیشتری کنند.
شعبان‌پور تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق کرده‌ایم که نشان دهنده اهمیت این منطقه است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی، چشم‌انداز و ماموریت اصلی همه ما، ایجاد بزرگترین و سرآمدترین شرکت پالایش گاز منطقه ات که دور از دسترس نیست.
مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه خواستار راه‌اندازی مدارس فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروهای ماهر فنی پارس جنوبی شد و گفت: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید نیروهای متخصص داشته باشیم و باید از نیروهای بومی با تخصص بالا بیشترین بهره را ببریم.
شعبان‌پور عنوان داشت: اجرای مصوبه دولت در زمینه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی یک مسئله بسیار مهم و ارزشمند است و تمام شرکت‌های منطقه موظف به اجرای آن هستند.
وی افزود: امروز همه باید دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت موجود برای رشد و رونق منطقه استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید از دست بدهیم.