- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بیشترین درصد آرا برای سیّد و کمترین برای شیخ

با پایان یافتن انتخابات، تحلیل های مختلفی از حماسه مردم و همچنین اقبال عمومی نسبت به کاندیداها به خصوص اصولگرایان در رسانه های مختلف صورت گرفته است. به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از بوشهرنیوز حضور باشکوه و بی نظیر مردم در انتخابات مجلس نهم موجب شد تا تمامی فتنه ها و دسیسه های دشمنان انقلاب به خودشان برگشته و انقلاب اسلامی محکم تر و استوارتر و البته با حمایت قاطع ملت راه خود را ادامه دهد.
دوازدهم اسفندماه، آنچه که بیش از هر چیزی نمایان و البته موجب خرسندی و خوشحالی دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، حضور جوانان به خصوص رأی اولی ها در پای صندوق های رأی بود.
در استان بوشهر و در حوزه های مختلف این استان نیز مشارکت مردم همچون سایر نقاط کشور بسیار بالا ارزیابی شده و قطعاً چنین مشارکتی می تواند پشتوانه خوبی برای نمایندگان مردم در مجلس نهم شورای اسلامی باشد.
اکنون انتخابات تمام شده و مردم در برخی نقاط استان با حضور بالای ۷۵ درصد و در برخی نقاط نیز با حضور بیش از ۹۰ درصد وفاداری خود به انقلاب و همچنین ولایتمداری خود را نشان دادند.
در کنار حضور حداکثری مردم در انتخابات، آنچه مهم است اطلاع شهروندان از میزان آرای منتخبین خود در مجلس نهم شورای اسلامی بوده که بیان آن خالی از لطف نیست.
بر اساس اعلام نتایج رسمی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از مجموع ۱۳۴ هزار و ۹۴ رأی، عبدالکریم جمیری با کسب ۴۷ هزار و ۵۳۸ رأی توانست ۳۵ درصد از آرای کل را به دست آورد.
در حوزه دشتستان نیز سیدمحمدمهدی موسوی نژاد موفق به کسب ۴۰ درصد از آرای مردم این شهرستان شد.
در این حوزه از تعداد ۱۱۵ هزار و ۳۸۱ رأی صحیح مأخوذه، حجهالاسلام سیدمحمدمهدی موسوی نژاد توانست با به دست آوردن ۴۶ هزار و ۶۱۴ رأی، ۴۰ درصد از آرای مردم دشتستان را به خود اختصاص دهد.
در حوزه دشتی و تنگستان نیز ۸۶ هزار و ۹۷۱ رأی مورد قبول واقع شد که حجهالاسلام سیدمحمدمهدی پورفاطمی با کسب ۲۹ هزار و ۹۹۰ رأی توانست ۳۴ درصد از آرای مردم این حوزه انتخابیه را به دست آورد.
در حوزه دیّر، کنگان و جم نیز از تعداد ۱۰۳ هزار و ۶۱۷ رأی وارد شده به صندوق، حجهالاسلام موسی احمدی با کسب ۳۴ هزار و ۵۷۶ رأی، منتخب مردم این حوزه در مجلس نهم شورای اسلامی شد.
احمدی در این حوزه توانست آرای ۳۳ درصد از مردم را به دست آورد.
با نگاهی اجمالی بر آمار منتخبین مردم در حوزه های مختلف استان می توان دریافت که آرای آنان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.
به بیان دیگر می توان گفت منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نهم حدود ۳۵ درصد، منتخب مردم دشتستان در مجلس نهم حدود ۴۰ درصد، منتخب مردم دشتی و تنگستان در مجلس نهم حدود ۳۴ درصد و منتخب مردم دیّر، کنگان و جم در مجلس نهم نیز حدود ۳۳ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.