- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ثبت رکورد جهانی ساخت پالایشگاه خشکی در پارس جنوبی

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: رکورد جهانی ساخت پالایشگاه خشکی در پارس جنوبی شکسته شد.

خبرگزاری فارس: ثبت رکورد جهانی ساخت پالایشگاه خشکی در پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در جهان است و در سال گذشته و امسال شاهد توسعه چشمگیر فازهای در دست احداث هستیم.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده در نیمه دوم سال آینده فاز ۱۲ و فازهای ۱۵ و ۱۶ و همچنین فازهای ۱۷ و ۱۸ وارد مدار خواهند شد و پالایشگاه خشکی این فازها به تولید می‌رسند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تلاش متخصصان داخلی برای توسعه فازهای مختلف خاطر نشان کرد: فازهای جدید پارس جنوبی با دستان توانمند متخصصان داخلی با شتاب و کیفیت مطلوبی پیش می‌رود و اخیرا رکورد جهانی ساخت پالایشگاه خشکی در پارس جنوبی شکسته شده است.

سوری تصریح کرد: پالایشگاه خشکی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پس از گذشت ۲۰ ماه بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این پیشرفت در واقع رکورد جهانی ساخت پالایشگاه شکسته شده است.

وی با بیان اینکه امسال در تولید گاز پارس جنوبی نیز رکورد جدیدی داشتیم یادآور شد: در سال جاری شاهد تولید روزانه بیش از ۲۹۰ مترمکعب گاز در پارس جنوبی بودیم که در واقع یک رکورد جدید در این میدان است و امیدوار هستیم در سال آینده این میزان به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: با راه‌اندازی فازهای در دست اجرا و با احتساب گاز تولیدی فازهای کنونی در سال‌های آینده مجموع تولید گاز ایران در پارس جنوبی از میدان مشترک به بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید که امری بسیار ارزشمند است.

سوری گفت: در سال جهاد اقتصادی تلاش و فعالیت بسیار ارزشمندی در توسعه فازهای مختلف انجام گرفت و با توان بالای پیمانکاران داخلی شاهد رشد خوب و قابل قبولی هستیم.

وی اضافه کرد: در بسیاری از فازها مطابق برنامه و حتی جلوتر از برنامه هستیم و البته در برخی از فازها نیز از برنامه عقب هستیم که انتظار داریم مسئولان فازها خود را به برنامه برسانند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: برای موفقیت بیشتر در این میدان گازی باید با حرکت جهادی تلاش کنیم و هیچ فرصتی را برای پیشرفت و توسعه نباید هدر دهیم.