- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

محمد قاضی: از اروپا پیشنهاد دارم

محمد قاضی مهاجم ملی‌پوش ذوب آهن در بازی با صبای قم ششمین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند و ذوبی‌ها این بازی خانگی را با پیروزی پشت سر گذاشتند.


  قاضی در مورد این بازی و همچنین قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به سوالات پاسخ می‌دهد. قاضی معتقد است که تیم ملی فقط نباید هدفش این باشد که به جام جهانی برود و بعد از انجام ۳ بازی برگردد.

*آقای قاضی، قبول داری که زدن ۶ گل در لیگ برتر کم است؟

من امسال ۶ گل در لیگ برتر زدم، یک گل در جام حذفی و ۲ گل هم در آسیا. این را هم باید در نظر گرفت که شرایط تیمی ما مدت‌ها خوب نبود. در ضمن هدف اصلی کادرفنی هم این بود که ابتدا گل نخوریم و سپس گل بزنیم تا شرایط تیمی ذوب آهن بهتر شود.

 *مثل اینکه از یک تیم اروپایی پیشنهاد داری، درست است؟

بله، من از اروپا یک پیشنهاد دارم ولی در حال حاضر صلاح نمی‌دانم در موردش حرف بزنم. من از چند تیم ایرانی و عربی هم پیشنهاد دارم ولی تصمیم گرفتم که در پایان فصل این پیشنهاد را بررسی کنم. من پارسال هم از اروپا پیشنهاد داشتم ولی خواستم در ذوب آهن بمانم و در تیم ملی بیشتر بازی کنم تا شرایطم بهتر شود.

*از کدام کشور اروپایی پیشنهاد داری؟

گفتم که دوست ندارم در این مورد صحبت کنم و اجازه بدهید تا آخر فصل همه چیز مشخص شود.

*یعنی اولویت تو رفتن به فوتبال اروپا است؟

من تصمیم گرفتم که در پایان فصل در مورد این مسائل فکر کنم. هر فوتبالیستی دوست دارد در اروپا بازی کند و پیشرفت کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

*راستی در مورد گروه ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی چه صحبتی داری، این گروه سخت است یا متوسط؟

در فوتبال کار راحتی وجود ندارد و نمی‌دانم چرا از حالا بعضی‌ها صعود تیم ملی را تبریک می‌گویند. تمام تیم‌هایی که به این مرحله رسیده‌اند تلاش کرده‌اند و باید با نهایت قدرت این مرحله حضور پیدا کنیم. ما باید برنامه‌ریزی بسیار خوبی داشته باشیم و همه چیز را برای مربی توانایی مثل کی‌روش آماده کنیم.

*بهتر نبود جای کره با استرالیا هم گروه شویم؟

همه این تیم‌ها خوب هستند و برای ما فرقی ندارد که با کدام تیم هم گروه شویم. اتفاقا باید با تیم‌های پرقدرت بازی کنیم تا قدرت تیمی ما بالا برود. ما باید در آسیا لیاقت خودمان را نشان دهیم و نباید از هیچ حریفی بترسیم. اگر به جام جهانی صعود کنیم مطمئنا سخت‌ترین بازی‌ها را در پیش خواهیم داشت پس دلیلی ندارد که از تیم‌های سخت و بازی‌های سخت واهمه داشته باشیم. این درست است که در رفتن به جام جهانی افتخار بزرگی محسوب می‌شود ولی هدف ما فقط نباید حضور در این جام باشد و نباید در چنین تورنمنت بزرگی زنگ تفریح باشیم. ما باید به جام جهانی برویم و یک کار مهم انجام بدهیم و با این کار مهم فوتبال ایران را به دنیا معرفی کنیم. شما دیدید که تیمی مثل ذوب آهن در آسیا برای همه شاخ و شانه کشید و حتی به فینال لیگ قهرمانان رفت و این کار مهمی بود. به نظر من تیم ملی هم باید دنبال کارهای مهم باشد.