- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی دانشکده صنعت نفت در بندر کنگان

عسلویه نیوز” فرماندار کنگان از راه‌اندازی دانشکده صنعت نفت در بندر کنگان خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پارک علم و فناوری بندر کنگان اظهار داشت: گسترش مراکز علمی و دانشگاهی امر مهمی در توسعه و پیشرفت است و باید در این راستا نهایت تلاش را داشته باشیم.

فرماندار کنگان با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف از جمله میزبانی گاز و پتروشیمی، منابع و ذخایر غنی دریایی افزود: تربیت نیروی انسانی به عنوان شاخص توسعه باید در شهرستان نهادینه شود.

یزدان‌شناس وجود مراکز دانشگاهی و رشته‌های مرتبط با صنعت در شهرستان را فرصتی مغتنم برای شتاب چرخ توسعه شهرستان دانست و یادآور شد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها افقی روشن برای آینده شهرستان ترسیم کرد.

وی از راه‌اندازی دانشکده صنعت نفت در بندر کنگان خبر داد و اذعان داشت: بدون تردید شهرستان کنگان بهترین مکان برای میزبانی از دانشکده صنعت و نفت است و باید زیرساخت‌های لازم برای این مهم فراهم شود.

فرماندار کنگان بیان کرد: با ایجاد این فضا در شهرستان و تشکیل هنرستان نفت، می‌توان بستر را برای پیشرفت علوم مرتبط با صنعت گاز و پتروشیمی را در شهرستان فراهم کرد.

وی اضافه کرد: حسب قول مسئولان استانی، دبیرستان نمونه و تیزهوشان در سال ۹۱ در شهرستان کنگان راه‌اندازی خواهد شد.

یزدان‌شناس همچنین با تقدیر از تعاونی‌های دانش بنیان گفت: پردیس ویژه پارک علم و فناوری گاز و پتروشیمی در کنار دانش بنیان سیراف کنگان می‌تواند نقطه عطفی در پیشرفت شهرستان باشد.

در این آیین که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، پارک علم و فناوری بندر کنگان رسما افتتاح شد.