- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تولید روزانه یک ‌میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی

عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه یک‌ میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی خبر داد.

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار نفت و گاز در جهان است و موفقیت در این میدان عظیم گازی در واقع امری مهم و ارزشمند برای کشور است.

وی افزود: طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی با همه ظرفیت در دست اجراست و دشمنان این نظام تلاش دارند با تحریم و فشارهای غیرقانونی، روند توسعه و پیشرفت در این میدان گازی را متوقف کنند که بحمدالله با تلاش متخصصان داخلی شاهد موفقیت بیش از پیش کشور در این میدان هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام فازهای در دست اجرا توسط متخصصان و پیمانکاران بزرگ داخلی در دست اجراست و این امر شگفتی جهانیان را در پی داشته و امروز افتخار می‌کنیم که در صنعت نفت و گاز به این درجه از رشد و پیشرفت رسیده‌ایم.

سوری تصریح کرد: سال آینده سه پالایشگاه بزرگ و مهم در مدار تولید قرار می‌گیرند و نقش این پالایشگاه‌ها در افزایش ظرفیت تولید گاز کشور بسیار اثربخش است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید اضافه کرد: پالایشگاه فاز ۱۲ و همچنین پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ و پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ در سال آینده در مدار تولید قرار می‌گیرند که ارزش زیادی دارد.

مدیرعامل نفت و گاز پارس اذعان داشت: با تلاش دست‌اندرکاران صنعت نفت در سال ۹۱ شاهد تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی خواهیم بود که یک گام ارزشمند برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

سوری از تولید روزانه یک‌میلیون بشکه نفت خام از میدان پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های مشترک و غیرمشترک پارس جنوبی شامل میدان فردوسی، گلشن، پارس شمالی و لایه نفتی پارس جنوبی، چشم‌انداز مهم و ارزشمند صنعت نفت است که با تلاش همه دست‌اندرکاران صنعت نفت به زودی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید گاز نیز به رکوردهای قابل قبولی رسیده‌ایم و در سال ۹۰ رکورد تولید روزانه ۲۹۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی به دست آمد.

این مسئول گفت: با راه‌اندازی تمام فازهای در دست اجرای پارس جنوبی به رکورد تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی می‌رسیم که اهمیت شایانی دارد.

سوری خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و پیشرفت صنعت نفت گام برداریم.