- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امواج الکترومغناطیس به زیر سطح آب برده شد

عسلویه نیوزجوانترین فناور برتر کشور گفت: برای نخستین بار در کشور، امواج الکترومغناطیس به زیر سطح آب برده شد.

خبرگزاری فارس: امواج الکترومغناطیس به زیر سطح آب برده شد
 

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز” سعید راشدی بعد از ظهر امروز در آین افتتاح پارک علم و فناوری بندر کنگان اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های علم و فناوری در سال‌های گذشته با حمایت مسئولان به خوبی انجام شده و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

جوانترین فناور برتر کشور افزود: استان بوشهر و بویژه شهرستان کنگان ذاتاً نخبه‌خیز است و باید نخبگان ما از حمایت بیشتری بهره‌مند شوند.

دارنده مقام نخست مسابقات ایران اوپن با بیان اینکه هم‌اکنون وقت، انرژی و سرمایه زیادی از کشور صرف واردات تجهیزات می‌شود، یادآور شد: حمایت از ایده‌ها، خودباوری بومی و اعتماد به جوانان نخبه مبتکر و خلاق ایرانی می‌تواند بسیاری از خلاء‌ها را پر کند.

پژوهشگر برتر استان بوشهر با اشاره به ابتکارات نخبگان بوشهر و کنگان، گفت: برای نخستین بار در کشور و با ابتکار جوانان استان و شهرستان کنگان امواج الکترومغناطیس به زیر سطح آب برده شد که این موفقیت نشان از توان نیروهای بومی دارد.

راشدی اذعان داشت: به موازات فعالیت شرکت‌ها باید با تشکیل یک شورای تحقیقاتی از انرژی‌های نو نیز بهره‌وری کنیم.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز گفت: برای ماندن و مانگار شدن باید به علوم و فنون روز مسلط شد.

عباس تبرکی، استان بوشهر را استانی سرشار از استعدادهای درخشان دانست و اظهار داشت: بالفعل کردن استعدادهای بالقوه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان کنگان افزود: شهرستان کنگان داران پتانسیل‌های ارزشمندی است که نه تنها استان بلکه کشور نیز ناگزیر به توجه به این کانون ثروت و قدرت است.

تبرکی اضافه کرد: حقیقتا دولت‌های نهم و دهم خدمات شایانی به کشور بویژه در زمینه نخبه‌پروری و دستیابی به علوم و فنون روز ارائه داده است.

در این آیین و طی حکمی علی محمدی به عنوان مسئول مرکز رشد فناوری گاز و پتروشیمی شهرستان کنگان منصوب شد.