- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ارتقای وضع بهداشتی، مهم‌ترین خواسته مردم وحدتیه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان مسئله بهداشت و سلامت مردم در جوامع پیشرفته امری مهم و ارزشمند است و تامین سلامت و رفاه مردم امری لازم است.

در کشور ایران اسلامی و استان بوشهر به ویژه پس از پیروزی انقلاب شاهد رسیدگی بیشتر و بهتری به وضعیت سلامتی مردم هستیم و احداث بیمارستان‌ها و مراکز مجهز درمانی با شتاب خوبی انجام شده است.

وحدتیه از شهرهای بزرگ و پرجمعیت استان بوشهر است و با وجود امکانات مناسبی که در برخی حوزه‌ها نظیر شهرسازی و فضاهای تفریحی و رفاهی دارد از نظر وضعیت بهداشتی در شرایط مناسبی نیست و مردم و مسئولان این شهر با مراجعه به خبرنگار فارس در این منطقه انتقاداتی را به این مسئله داشته‌اند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مسئله شده‌اند.

مهدی فاطمی از شهروندان وحدتیه اظهار داشت: برای درمان بیماری دختر دو ساله‌ام به مرکز بهداشتی مراجعه کردم که مسئولان این مرکز با بیان اینکه ساعت ۷ غروب است از پذیرش این کودک خودداری کردند و مجبور شدم برای درمان دخترم به برازجان در فاصله ۳۰ کیلومتری وحدتیه بروم که واقعا سخت است.

وی افزود: برخورد نامناسب پزشک و مسئولان این مرکز موجبات ناراحتی مردم شده و باید رسیدگی شود.

محمد کاووسی نیز بیان کرد: امروز در جوامع پیشرفته بیشتر از هر مسئله‌ای به بهداشت توجه می‌شود که امیدوار هستیم در وحدتیه نیز این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

علی زیرایی نیز گفت: مرکز بهداشتی باید در تمام اوقات شبانه‌روز جوابگوی مردم باشد و نباید مردم را سرگردان کند، در حالی که اکنون شاهد بی‌توجهی مسئولان بهداشتی وحدتیه به مشکلات بیماران حتی بیماران اورژانسی هستیم.

محمد محمدزاده نیز با انتقاد از وضعیت بهداشتی وحدتیه اذعان داشت: مرکز بهداشتی وحدتیه امکانات مناسبی ندارد و ساعات پذیرش را نیز محدود کرده و این به هیچ وجه صحیح نیست و ما خواستار توجه مسئولان شهرستان و استان به این معضل هستیم.

مسعود باقرزاده نیز بیان کرد: مسئولان بارها وعده داده‌اند که مراکز درمانی شبانه‌روزی پذیرش می‌کنند که اگر عملی شود خوب است و انتظار داریم در تمام شهرها این مسئله محقق شود.

نایب رئیس شورای اسلامی وحدتیه نیز با اشاره به اینکه پیگیری زیادی برای رفع مشکلات بهداشتی داشته‌ایم گفت: روان شدن آب‌های سطحی در شهر و رها شدن دام‌ها در سطح شهر از مهم‌ترین معضلات بهداشتی است که روز به روز بدتر شده است.

بابک زنگنه افزود: مرکز بهداشتی وحدتیه عملکرد مطلوبی داشته و اگر چه برخهی انتقادات به این مرکز وارد است، اما در مجموع از تیرماه امسال شاهد بهبود خدمات در این مرکز هستیم که امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت بهداشتی شهر و بویژه در مورد جمع‌آوری و ساماندهی دام‌ها و آب‌های سطحی به زودی با مسئولان شبکه بهداشت شهرستان نشستی برگزار خواهیم کرد و برای خدمات‌رسانی بهتر این مرکز رایزنی می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان گفت: مرکز بهداشتی وحدتیه از بهترین مراکز درمانی شهرستان است و تنها مرکزی است که بیش از ۵ پزشک عمومی و یک دندانپزشک دارد.

غلامرضا کهن افزود: این مرکز در تمام ساعات شبانه‌روز به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند و آمار و اطلاعات پرونده‌های موجود در مرکز این امر را اثبات می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون شکایتی از این مرکز توسط مردم وحدتیه و یا شورای این شهر نداشته‌ایم و این شبکه از انتقادات همه شهروندان در سراسر دشتستان استقبال می‌کند و تلاش می‌کنیم مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

کهن اذعان داشت: امیدوار هستیم با تلاش مردم این شهر و مسئولان مرکز بهداشتی شاهد بهبود کیفیت خدمات‌رسانی باشیم.

رئیس مرکز بهداشتی وحدتیه نیز اظهار داشت: این مرکز در تمام ساعات شبانه‌روز خدمات‌رسانی دارد.

ایرج کشاورزی افزود: در ساعات غیر اداری و غروب و ساعات شب، پزشکان این مرکز به صورت آنکال به خدمات‌رسانی می‌پردازند و به محض ورود بیمار به مرکز و در کمتر از پنج دقیقه نسبت به ویزیت بیمار اقدام می‌کنند.