- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گواهینامه رانندگان حادثه ساز باطل می شود

به گزارش سرویس اجتماعی “عسلویه نیوز” سرهنگ فتح اله بحرینی با اشاره به وضع قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: پول محوری از قوانین جدید راهنمایی و رانندگی برداشته شده و رانندگانی که تخلف کنند علاوه بر دریافت قبوض جریمه، امتیاز منفی می گیرند.
 
وی با بیان این که رانندگان حادثه ساز در مرحله اول ۳۰ امتیاز منفی می گیرند، ابراز داشت: در این مرحله این افراد مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه شده و گواهینامه آنان به مدت سه ماه توقیف خواهد شد.
 
رییس پلیس راهور استان مرحله دوم را شامل ۶۰ هزار تومان جریمه نقدی دانست و افزود: در صورت تداوم تخلفات توسط رانندگان متخلف و کسب ۲۵ امتیاز منفی دیگر، در مرحله دوم علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ ۶۰ هزار تومان، این رانندگان به مدت شش ماه از رانندگی محروم می شوند.
 
بحرینی با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط تمامی رانندگان ابراز داشت: در صورت تداوم تخلفات توسط رانندگانی که پس از کسب امتیاز منفی در مراحل اول و دوم نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام نکردند، در مرحله سوم اگر امتیاز آنان به ۲۰ برسد علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، گواهینامه آنان باطل شده و به مدت یکسال از رانندگی محروم می شوند.
 
وی ادامه داد: این افراد می بایست پس از گذشت یکسال، مجدداً جهت دریافت گواهینامه در آزمون ها شرکت کنند.
 
بحرینی این قوانین را شامل رانندگانی دانست که با نادیده گرفتن حقوق سایر شهروندان نسبت به هنجارشکنی در جامعه اقدام کرده و ایجاد حادثه می کنند.