- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جباری: در راه این جام تلفات دادیم

مجتبی جباری در خصوص بازی استقلال و شاهین بوشهر گفت: بازی اصلاً خوب نبود و یکی دو موقعیت بیشتر در آن به دست نیامد. به لحاظ بدنی دچار افت شده بودیم اما خدا را شکر که توانستیم به قهرمانی برسیم. برای این قهرمانی خیلی زحمت کشیدیم و در راه این قهرمانی تلفات هم دادیم. اکنون فشار روی ما کمتر شد. قهرمانی روحیه‌بخشی بود و از این به بعد در لیگ راحت‌تر کار می‌کنیم و باید تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان آسیا هم بگذاریم.

وی در خصوص اینکه چه زمانی می‌تواند به میدان برود، عنوان کرد: از یک ماه دیگر می‌توانم بازی کنم.

جباری در خصوص غیبتش در بازی‌های استقلال و تأثیر آن در عملکرد آبی‌پوشان گفت: همه بازیکنان استقلال به هماهنگی و به این درک رسیده‌اند تا تاکتیک‌های تیمی را اجرا کنند. ما نباید منتظر یک بازیکن باشیم و برای رسیدن به هدفمان باید تاکتیک‌های خود را عوض کنیم.

جباری درباره اینکه چرا بازیکنان استقلال با هم مصدوم شده‌اند و آیا این تیم چشم خورده است، تصریح کرد: چشم زدن را نمی‌توان گفت اما فاصله بازی‌ها کم است و بچه‌ها خسته‌ هستند. سفرهای زیاد و پروازهای طولانی تمرکز را می‌گیرد. در هیچ بازی نمی‌توان با نصف قوا رفت چرا که همه بازی‌ها حساس است.

وی در ادامه در خصوص گروه‌بندی مقدماتی جام جهانی در مرحله دوم گفت: از گروه قبلی هم صعود کردن سخت بود. هیچ تیمی آسان نیست. همه تیم‌هایی که به این مرحله آمده‌اند کیفیت خوبی دارند و مطمئناً سایر تیم‌ها از ایران شناخت بیشتری دارند. اگر تغییرات اساسی در فوتبال‌مان نداشته باشیم این دوره یکی از آخرین شانس‌های ما برای رسیدن به جام جهانی خواهد بود.

جباری با اشاره به کیفیت نامناسب زمین‌ها و استادیوم‌های ایران تأکید کرد: همه تیم‌ها در آسیا پیشرفت می‌کنند اما ما پسرفت می‌کنیم. زمین‌های درجه ۲ و این هم از جشن قهرمانی که افتضاح‌تر از دوره‌های قبل برگزار شد. کسی که روی کار می‌آید اگر نتواند همین چیزهای جزیی را برطرف نکند مسلماً کاری برای فوتبال انجام نداده است. اکنون ورزشکار را نگاه کنید همه در زمین هستند و هرکس به دنبال چیزی است. با این وضعیت تا ۱۰ سال دیگر پیشرفت نمی‌کنیم و همین خواهیم بود. اگر نتوانیم این مسائل جزیی را برطرف کنیم پیشرفت نمی‌کنیم.