- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آمریکا سرباز جانی خود را از افغانستان خارج کرد

گفته می شود این سرباز آمریکایی تعادل روانی نداشته و در جریان یک سانحه رانندگی در عراق آسیب مغزی دیده است .

منابع نظامی آمریکا از خروج سرباز این کشور در افغانستان که دست به قتل عام ۱۶ غیر نظامی افغان زده بود ، خبر دادند.

به گزارش عصر ایران [1] این سرباز ۳۸ ساله آمریکایی که نام و مشخصات وی اعلام نشده در حالی از افغانستان خارج شده که در روزهای اخیر مردم افغانستان با برپایی تظاهرات خواستار محاکمه وی در افغانستان شده اند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این سرباز تا روز چهارشنبه بعد از ظهر در پایگاه ارتش آمریکا در افغانستان نگهداری می شد اما بر اساس توصیه های حقوقی و برای اینکه در افغانستان بازداشتگاهی متناسب و خوب وجود ندارد ، برای تفهیم اتهام به خارج از افغانستان منتقل شده است .

گفته می شود مقصد انتقالی این سرباز کویت بوده است . گفتنی است آمریکا سال گذشته برادلی مانینگ یک افسر اطلاعاتی خود در عراق را که مظنون به انتقال اطلاعات محرمانه نظامی این کشور به سایت افشاگر ویکی لیکس بود را نیز از عراق به کویت انتقال داد و پس از آن برای محاکمه و ادامه تحقیقات به آمریکا بازگرداند .  

 انتقال این سرباز آمریکایی به خارج از افغانستان در حالی است که اعضای پارلمان افغانستان درخواست کرده بودند که وی در افغانستان محاکمه شود .
 
پیشتر لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا احتمال محکوم شدن این سرباز به اعدام را رد نکرده بود.

گفته می شود این سرباز آمریکایی تعادل روانی نداشته و در جریان یک سانحه رانندگی در عراق آسیب مغزی دیده است . وی بامداد یکشنبه هفته جاری با خروج از پایگاه خود در نزدیکی روستای پنجوالی در استان قندهار به داخل روستا رفته و با حمله به ۳ خانه ۱۶ غیر نظامی بی گناه افغانی را از پای درآورده بود.