- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بخش دریایی ۵ فاز جدید پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

 

“عسلویه نیوز”  مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: بخش دریایی پنج فاز جدید پارس جنوبی تا نیمه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

[1] 

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: درسال جهاد اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی در میدان گازی پارس جنوبی به عنوانپیشانی جهاد اقتصادی شاهد بوده‌ایم و به موفقیت‌های ارزنده‌ای در این منطقهرسیدیم

وی افزود: کشور رقیب قطر با وجود اینکه از سال‌ها قبل از ایران کار خودرا آغاز کرده ولی هم‌اکنون شاهد تلاش خوب جمهوری اسلامی برای رسیدن بهبرداشت برابر از این میدان هستیم و هر چه جلوتر می‌رویم این فاصله کمتر شدهاست.

مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به شایعاتی که در مورد برداشت چندبرابری قطر از پارس جنوبی مطرح شده با رد این شایعات خاطر نشان کرد: قطرکمتر از دو برابر ایران از پارس جنوبی برداشت می‌کند و برداشت چند برابریبه هیچ وجه صحت ندارد و شایعه‌پردازی است.

سوری تصریح کرد: روزانه ۲۹۳ میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک ازسوی ایران برداشت می‌شود و در سال جاری شاهد شکسته شدن رکورد برداشت گاز دراین میدان بوده‌ایم که بدون تردید در سال ۹۱ با وارد مدار شدن سهپالایشگاه جدید، میزان برداشت گاز ایران به مراتب بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۸۳ میلیارد مترمکعب گاز از میدان مشترک پارسجنوبی برداشت کردیم و این در حالی است که در سال قبل از آن ۷۷٫۵ میلیاردمترمکعب برداشت داشته‌ایم و امسال قطعا میزان برداشت گاز به مراتب بیشترشده است.

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت فیزیکی مناسب پنج فاز پارسجنوبی خبر داد و افزود: فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی و همچنینفازهای ۱۵ و ۱۶ و همچنین فازهای ۱۷ و ۱۸ در وضعیت مناسبی از پیشرفت قراردارند که در اواسط سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند

سوری اذعان داشت: فازهای بخش دریایی این پنج فاز میدان مشترک پارس جنوبیاز نیمه دوم سال آینده تا پایان سال با بهره‌برداری از یک سکو در هر فاز بهتولید خواهد رسید.

وی گفت: باید روند تلاش و فعالیت در این میدان مشترک با تمام توان تداوم یابد و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.