- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

چم‌درواهی روستایی کوچک با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده

چم‌درواهی روستایی کوچک با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است که همه‌ساله بویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.

خبرگزاری فارس: چم‌درواهی روستایی کوچک با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، روستای چم‌درواهی از زیباترین و منحصر به‌فردترین روستاهای گردشگری کشور است که همه‌ساله در ایام نوروز تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان برای گذراندن تعطیلات به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا سفر می‌کنند.

روستای گردشگری چم‌درواهی دارای بیشترین تعداد نخیلات در منطقه است و باغات مرکبات و رودخانه زیبایی که از پایین‌دست روستا عبور می‌کند بر زیبایی‌های این روستا افزوده است.

مسافرانی که از استان بوشهر به سمت خوزستان مسافرت می‌کنند و همچنین مسافرانی که از سمت شهرستان گناوه و دیلم به سمت فارس و هرمزگان سفر کرده‌اند حتما با نام و آوازه این روستا آشنا هستند و نخیلات سر به فلک کشیده‌ای که در دو سمت جاده خودنمایی می‌کند را حتما به یاد می‌آورند.

بهرام رضایی از قدیمی‌ترین ساکنان چم‌درواهی که بیش از ۸۰ سال سابقه کشاورزی در این منطقه را دارد با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در ایام نوروز بهترین آب و هوا و چشم‌انداز استان بوشهر و حتی جنوب کشور متعلق به چم‌درواهی است و خیل عظیم مهمانان نوروزی در این روستا موید این واقعیت است.

وی بیان کرد: مسئولان باید در گسترش زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه تلاش کنند و از مدیران میراث فرهنگی می‌خواهیم نسبت به انتخاب این روستا به عنوان روستای ویژه گردشگری اهتمام ورزند تا امکانات لازم برای جذب توریست در روستا مستقر شود.

 امیررضا عباسی نیز گفت: چم‌درواهی نامی آشنا برای مسافران و مهمانان جنوب کشور است و نخیلات انبوه و باغات مرکبات این منطقه، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم آسفالت کردن مسیر دسترسی به این روستا بیان کرد: راه ورودی این روستا خاکی است و از مسئولان انتظار داریم نسبت به آسفالت کردن این مسیر پرتردد اهتمام ورزند تا شاهد رضایت خاطر مسافران نوروزی و سایر مسافران باشیم.

ناصر بحرینی نیز یادآور شد: این روستا قدمتی بسیار زیاد دارد و با توجه به موقعیت ممتاز کشاورزی و سرسبزی ویژه‌ای که دارد همواره با استقبال مهمانان نوروزی مواجه شده است.

ابراهیم قنبر نیز خاطرنشان کرد: عرضه محصولات کشاورزی در جاده همجوار این روستا جلوه زیبایی از دستاوردهای مردم روستاست و علاوه بر ایجاد اشتغال، موجبات استفاده بهینه مهمانان و مسافران از موقعیت چم‌درواهی را فراهم آورده است.

محمد خسروی نیز اظهار داشت: چم‌درواهی ظرفیت بالایی در گردشگری دارد و مسئولان باید همت کنند و با توسعه زیرساخت‌های این منطقه در مسیر پیشرفت روستای ویژه گردشگری چم‌درواهی اهتمام ورزند.

بر اساس این گزارش، روستای چم‌درواهی در شهرستان دشتستان و بخش آبپخش واقع شده و بخش عظیمی از نخیلات و مرکبات استان را در خود جای داده و مزارع و صیفی‌جات این منطقه نیز زبانزد خاص و عام است و بر اساس آمار موجود نوروز سال گذشته بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از این روستا و جاذبه‌های آن دیدن کردند که در نوع خود جالب توجه است.

پل کلل با طول بیش از ۲ کیلومتر و رودخانه شاپور و دالکی در اطراف این روستا قرار دارند که بر جذابیت‌های این روستا افزوده است.

در مسیری به طول ۳ کیلومتر در ۲ سمت جاده اصلی همجوار این روستا، تعداد زیادی غرفه نسبت به فروش محصولات و دستاوردهای کشاورزی و صنایع دستی مردم این روستا اقدام کرده‌اند که استقبال بسیار خوبی از این محصولات به عمل آمده است.

هم‌اکنون و در آستانه نوروز سال ۹۱، روستای چم‌درواهی آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.

 گزارش: مجید رضایی