- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مصوبات هیئت وزیران به استان بوشهر ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: مصوبات نشست هیئت دولت در سومین سفر استانی به استان بوشهر ابلاغ شد.

رسول زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در سفر سوم ۲۹۰ مصوبه به تصویب رسید، اضافه کرد: مصوبات سفر سوم در شش بخش کلی با موضوعات مختلف تقسیم شده است.
وی اظهار داشت: در این سفر ۵۶ مصوبه مربوط به سرمایه‌گذاری و اشتغال، ۴۸ مصوبه در مورد امور زیربنایی و مسکن، ۶۸ مصوبه در مورد انرژی، صنعت و کشاورزی، ۵۸ مصوبه مربوط به آموزش، برنامه‌ریزی و بهداشت، ۱۶ مصوبه در ارتباط با دادگستری و امور دفاعی و ۴۲ مصوبه در مورد تربیت بدنی، ورزش و امور فرهنگی تصویب شد.
زارعی گفت: مجموع اعتبارات لازم برای اجرای ۲۹۰ مصوبه در استان بوشهر ۳ هزار میلیارد تومان است که ممکن است به این رقم اضافه شود.
معاون استاندار بوشهر در ارتباط با ابلاغ مصوبات سفر سوم به استان بوشهر، گفت: پس از بررسی‌های نهایی مصوبات سفر سوم دولت به استان در نهاد ریاست جمهوری، این مصوبات برای اجرا به استان بوشهر ابلاغ شده است.
وی افزود: اجرای این مصوبات نقش بسیار مهمی در توسعه، عمران، آبادانی و رفع مشکلات بخش‌های مختلف دارد.
معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: پس از سومین سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان بوشهر و بررسی پیشنهادات استان، پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در قالب بیش از ۲۹۰ مصوبه نهایی و به دبیرخانه هیئت دولت ارسال شد.
زارعی بیان کرد: این مصوبات که بر مبنای پیشنهادات استان تدوین شده است و حاصل تلاش تمام مدیران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف بوده در دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر با حضور استاندار و معاونان جمع‌بندی و نهایی شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با علل تاخیر در اجرای پروژه‌های مصوب سفر دولت تصریح کرد: ۳۸ درصد تاخیر در اجرای پروژه‌ها به دلیل کمبود نقدینگی و ابلاغ دیرهنگام، ۲۲ درصد به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی، ۱۸٫۵ درصد به دلیل کمبود تخصیص اعتبار و ۱۷ درصد به دلیل تاخیر در برگزاری مناقصات بوده است.
زارعی بیان داشت: ‌ضعف پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها، کمبود اعتبار و نبود زمین مناسب درصدهای کمتری را برای تاخیر در اجرای پروژه‌ها به خود اختصاص داده‌اند.
وی خاطر‌نشان کرد: مقایسه نسبت تعداد پروژه‌های شهرستان‌‌ها از حیث رعایت برنامه زمان‌بندی پیشرفت فیزیکی نیز حاکی از این است که ۵۹٫۳ درصد از پروژه‌های در دست اجرای شهرستان جم، ۵۹٫۱ درصد از پروژه‌های سطح استان، ۵۲٫۸ درصد از پروژه‌های شهرستان‌های گناوه، کنگان و دیر و ۵۲٫۶ درصد از پروژه‌های شهرستان دشتستان عقب‌تر از برنامه‌ زمان‌بندی شده هستند.
معاون استاندار بوشهر عنوان داشت: نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با ۵۲٫۵ درصد به شهرستان دشتی، ۵۱٫۳ درصد به شهرستان دیر، ۵۱٫۲ درصد به شهرستان بوشهر و ۵۰٫۳ درصد نیز به شهرستان تنگستان تعلق دارد.