- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استقلال به دنبال کسب دومین ۳ امتیاز آسیایی

تیم فوتبال استقلال فردا شب در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به دنبال کسب دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها است.


  تیم فوتبال استقلال در دومین جدال آسیایی خود از گروه اول پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا فرداشب در خانه از نسف قارسی ازبکستان میزبانی می‌کند.

آبی‌پوشان پایتخت پس از تلفاتی که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر دادند و صدرجدول رده‌بندی را از دست دادند، در رقابت‌های پر حرف و حدیث جام حذفی و در یک دیدار پرفشار ۱۲۰ دقیقه‌ای و ضربات پنالتی در زمینی ناهموار از پس حریف سختکوش خود شاهین بوشهر برآمدند تا بازگشتی با روحیه به ادامه رقابت‌ها داشته باشند، هرچند که در این مدت و طی یک ماه اخیر نتایج بسیار خوبی توسط استقلالی‌ها در میادین آسیایی (مرحله پلی‌آف و هفته اول گروهی) به دست آمد.

 

 

بر همین اساس شاگردان پرویز مظلومی که سال پر فراز و نشیبی را همراه با خاطرات تلخ و شیرین در سال ۱۳۹۰ پشت سر گذاشتند در نخستین روز سال جدید (۱۳۹۱) با هدف شکست حریف قدرتمند ازبکستانی و در مقابل هزاران تماشاگر آبی در خانه به میدان خواهند رفت تا ضمن کسب دومین ۳ امتیاز در دومین دیدار از مرحله گروهی، جنگ صدرنشینی را در پایان این هفته از الجزیره امارات نیز برده باشند.

در این میان البته هنوز دست پرویز مظلومی برای چیدمان یک ترکیب ایده‌آل خالی است. پس از کوچ تعدادی از ستاره‌های استقلال در نیم فصل، برخی ستاره‌های دیگر نیز از جمع این تیم مصدوم جدا شدند تا کهکشان آبی این روزها کم سوتر از همیشه به نظر آید. با این حال تنها قسمت شیرین داستان بازگشت آندرانیک تیموریان یکی از هافبک‌های دفاعی این تیم آرام آرام به جمع استقلالی‌هاست؛ شیرینی که با پاره شدن رباط صلیبی کیانوش رحمتی، دیگر هافبک دفاعی استقلال و اولین خروجی آبی‌ها در نیم فصل دوم دوباره کام پرویز مظلومی و هواداران را تلخ کرد. مجتبی جباری هم قاعدتاً این بازی را از دست می‌دهد اما امیدواری به بازگشت آرش برهانی، غایب بزرگ دیدار اول می‌تواند بارقه‌ای از امید را در دل هواداران برای کسب یک برد آسیایی دیگر با گل‌های آرش به وجود بیاورد.

دو تیم در حالی در هفته دوم رقابت‌ها مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که آبی‌های ایران در هفته اول مقابل تیم دوم قطر یعنی الریان و در دقیقه پایانی با همکاری بازیکنان خارجی صاحب یک برد ارزشمند شدند اما نسف قارسی ازبکستان پس از اینکه بارش برف شدید دیدار خانگی این تیم مقابل الجزیره امارات را یک روز به تعویق انداخت مقابل حریف اماراتی ۴ بر ۲ شکست خورد تا ضعف‌های این تیم ازبکستانی بیش از پیش برای تیم آنالیز استقلال آشکار شود.

البته در این بین و در جریان دیدار فرداشب بازیکنان یک اخطاره استقلال یعنی مهدی امیرآبادی، علی حمودی و اسماعیل شریفات هم باید حواسشان جمع باشد تا مبادا با دریافت یک کارت زرد دیگر دیدار حساس ۱۵ فروردین مقابل الجزیره را از دست بدهند.

 

 

در تاریخ، این دو تیم تا به حال دو بار با هم روبرو شده‌اند. نسف قارسی اولین ‌بار در مرحله گروهی جام‌باشگاه‌های آسیا (غرب آسیا) که به صورت متمرکز در سال ۲۰۰۲ در امارات برگزار می‌شد، به مصاف استقلال رفت. دو تیم در آن بازی به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت دادند. تک‌گل استقلال در این دیدار را علیرضا نیکبخت واحدی به ثمر رساند. دومین رویارویی نسف قارسی و استقلال، سالی بود که آن زمین باتلاقی آزادی، در مرحله نیمه‌نهایی پیروزی را از استقلال گرفت و این تیم را به دیدار رده‌بندی فرستاد. در دیدار رده‌بندی و در همان سال ۲۰۰۲ استقلال این‌بار نسف قارسی را با نتیجه پرگل ۵ بر ۲ در آزادی شکست داد و با بدشانسی تمام به عنوان سومی آسیا رسید و نماینده ازبکستان چهارم شد. در آن دیدار نیز محمد نوازی و فراز فاطمی هرکدام دو گل و مهدی پاشازاده هم یک گل برای استقلال به ثمر رساندند.

نکته قابل توجه که شاید بتوان در قدرت نهفته حریف ازبکستانی استقلال اشاره کرد. این است که نسف سال گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌های AFC CUP را به دست آورد و پس از قدرت‌های سنتی ازبکستان یعنی بنیادکار و پاختاکور با اختلاف کمی در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر ازبکستان قرار گرفت تا به عنوان یکی از ۳ و نیم سهمیه ازبک‌ها برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شود.

اما از سوی دیگر فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ازبکستان آغاز نشده و نسف قارسی همچون هندوانه‌ای دربسته برای شاگردان پرویز مظلومی محسوب می‌شود که همین موضوع یعنی ناهماهنگی بازیکنان این تیم قبل از آغاز لیگ ازبکستان می‌تواند برگ برنده آبی‌های ایران در روز اول عید برای هواداران‌شان باشد. هوادارانی که با حضور پرشمار خود در ورزشگاه آزادی می‌توانند عاملی باشند برای دشت دومین ۳ امتیاز آسیایی.

این دیدار فرداشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و در دیگر دیدار حساس این گروه تیم‌های الجزیره امارات و الریان قطر به صورت همزمان با دیدار اول در امارات به مصاف هم می‌روند.

*جدول رده‌بندی گروه اول در پایان هفته اول:

۱-الجزیره  ۳ امتیاز (تفاضل ۲+)

۲-استقلال  ۳ امتیاز (تفاضل ۱+)

۳-الریان  بدون امتیاز

۴-نسف قارسی  بدون امتیاز

در ادامه این رقابت‌ها فرداشب و از گروه دوم پاختاکور ازبکستان در خانه از بن‌یاس امارات پذیرایی می‌کند و العربی همراه با مدافع ملی‌پوش ایرانی خود یعنی هادی عقیلی پس از شکست هفته اول مقابل نماینده امارات این بار در خانه به مصاف تیم سرشناس الاتحاد عربستان می‌رود.

*جدول رده‌بندی گروه دوم در پایان هفته اول:

۱-الاتحاد  ۳ امتیاز

۲-بن‌یاس  ۳ امتیاز

۳-العربی  بدون امتیاز

۴-پاختاکور  بدون امتیاز

همچنین در شرق آسیا نیز فردا ۴ دیدار طبق برنامه زیر برگزار می‌شود:

گروه پنجم:

آدلاید یونایتد استرالیا – گامبا اوزاکا ژاپن

پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی – بنیادکار ازبکستان

گروه ششم:

بیجین‌گوان چین – بریسبان استرالیا

توکیو ژاپن – اولسان کره‌جنوبی